En lång dags färd mot natt

Efter en natt då tankarna sprang vilse flera gånger om med dålig sömn som resultat var det dags för den här långa dagen.

Arbetsdagen var fulltecknat med möten och uppföljningar hos vårdtagare. Vissa möten kändes mindre angelägna än andra, men när jag kunde summera upp dagen så hade jag nog oroat mig lite i onödan. Så när jag packade ihop på slutet av arbetsdagen kände jag att jag hade gjort en bra insats och att jag är rätt bra på det jag gör.

Sedan var det dags för andra skiftet, hem och hämta på dagis och fritids. Medan jag plockade i köket och lagade middag gjorde sonen sina läxor och dottern pratade på om föräldramötet på dagis.
Sedan lämnade jag sonen på hans aikido träning innan det var dags för föräldramötet. Farmor fick hämta sonen och ha båda barnen medan vi var på föräldramötet.

Där fick vi testa olika aktiviteter de har för barnen, det var roligt och intressant, trots att det regnade. Sedan blev det korv och röris på gården. Det är intressant att se hur folk reagerar när de får röra på sig/dansa framför andra. Vissa vägrar, andra fnissar och andra skiter i allt och har kul.

Nu är det soffan som gäller innan sängen. I morgon ska jag på utbildning i Borås genom Ledarna. Det ska bli intressant 🙂

Föregående inlägg
Lämna en kommentar

Lämna en kommentar

  • Kategorier

  • Arkiv

  • Meta